Αυτός ο κόσμος που αλλάζει…

Αρχή παντός έργου λόγος, και προ πράξεως βουλή.

Παλαιά Διαθήκη 

Σε ένα κλάδο διακίνησης και διαχείρισης πληροφορίας όπως ο δικός μας, είναι φυσικό επακόλουθο η εξέλιξη της τεχνολογίας με την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων να αλλάζει άρδην τα δεδομένα και να δημιουργεί νέο εργασιακό περιβάλλον, εντελώς διαφορετικό από αυτό που έως τώρα είχαμε συνηθίσει να λειτουργούμε.

Το τελευταίο διάστημα πλήθος νομοθετημάτων κρούουν τον κώδωνα κινδύνου για τα επερχόμενα χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη αντίδραση από την ηγεσία του κλάδου μας. Το βότσαλο που τάραξε τα λιμνάζοντα νερά της κλαδικής μας πραγματικότητας αποτέλεσε το Διεθνές Νομικό Φόρουμ και το εαρινό συμβούλιο της ΔΕΔΕ που διεξήχθησαν το Μάιο στη Αγία Πετρούπολη. Στις δύο αυτές εκδηλώσεις το μεγαλύτερο μέρος των θεμάτων αφορούσε ζητήματα ηλεκτρονικής Δικαιοσύνης και πρακτικών εφαρμογών αυτής. Συζητώντας η ελληνική αποστολή τους προβληματισμούς της για την επερχόμενη ψηφιακή καταιγίδα, ο αντιπρόσωπος στην ΟΔΕΕ και μέλος του γραφείου της ΔΕΔΕ Γιώργος Γρηγόρης, πρότεινε στους κυρίους Μήτση και Τσιτσώνη να αποταθούμε στον Διευθυντή του εργαστηρίου πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Γιώργο Πάγκαλο.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το ΑΠΘ Α) αποτελεί εταίρο μας στο πρόγραμμα ENABLE. Β) έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής πλατφόρμας eCodex που αφορά Υπηρεσίες ηλεκτρονικής Δικαιοσύνης μέσω online ανταλλαγής δεδομένων. Γ) Είναι το εργαστήριο δοκιμών της ΕΕ σε ψηφιακά συστήματα, ειδικά εφαρμογών Δικαιοσύνης. Δ) Μετέχει στο Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο (Gunet), που έχει αναπτύξει την Κεντρική Αρχή Πιστοποίησης των Ελληνικών Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων (HARICA), ως εκ τούτου διαθέτει τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία που θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε προς όφελος του κλάδου.

Το θέμα απασχόλησε την εκτελεστική γραμματεία της ΟΔΕΕ τον Ιούνιο και εκεί αποφασίστηκε η σύγκληση έκτακτης ολομέλειας της ΟΔΕΕ στις 29/07/2017 με θέματα:

Ηλεκτρονική πιστοποίηση, απόκτηση προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής – επιδόσεις με ηλεκτρονικά μέσα – Δημιουργία κλαδικών υποδομών διαχείρισης εργασιακής ύλης (Πορτογαλικό μοντέλο) με εισηγητή τον κ. Νικόλαο Γιάννη.

Διοικητική εκτέλεση – ζητήματα διαδικασίας ΚΕΔΕ στην ηλεκτρονική εποχή με εισηγητές τον κ. Χρήστο Βλάχο και την κ. Σταυρούλα Δοβανά.

Παράλληλα αποφασίστηκε η έναρξη των επαφών με το ΑΠΘ με στόχο τη διαμόρφωση μιας αρχικής πρότασης έως την σύγκληση της ολομέλειας.

Η ολομέλεια ξεκίνησε με την παρουσίαση της πρότασης του ΑΠΘ περιλαμβανομένων και των οικονομικών παραμέτρων, επί της οποίας έγιναν ερωτήσεις και δόθηκαν διευκρινήσεις από τον καθηγητή κ. Πάγκαλο.

Σε γενικές γραμμές κρίνεται ως ένα αρκετά ενδιαφέρον πλαίσιο αναφοράς, διασφαλίζει την Εφετειακή αρμοδιότητα, αποτελεί σίγουρα μια καλή βάση εκκίνησης, χρήζει όμως περεταίρω μελέτης και προσοχής. Ακολούθησε η ομιλία του εισηγητή κ. Νικόλαου Γιάννη, ο οποίος παρουσίασε το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση και πρότεινε την αποδοχή της προσφοράς και υπογραφή της σύμβασης με το ΑΠΘ. Στη συζήτηση που ακολούθησε η ΠΡΟΣΥΔΕ με τον επικεφαλής της και αντιπρόσωπο της ΟΔΕΕ Μιχάλη Κανέλλο πρότεινε δύο πράγματα: Την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την ανάπτυξη μιάς δενδροειδούς μορφής του προγράμματος και την ολιγόμηνη αναστολή – μέχρι την ολομέλεια του Οκτωβρίου με σκοπό την καλύτερη προετοιμασία μας εν όψει των τελικών αποφάσεων, η οποία δεν έγινε δεκτή. Με νέα μας πρόταση τελικά ύστερα από διαβούλευση, αποφασίστηκε η αποδοχή της προσφοράς και η υπογραφή της σύμβασης υπό τον όρο ότι δεν θα υπερβεί σε κόστος τα 600.000 €

Η Ολομέλεια συνεχίστηκε με την παρουσίαση του “Πορτογαλικού Μοντέλου” από τον κ. Jacinto Netto Αντιπρόεδρο και υπεύθυνο για τα πληροφορικά συστήματα της Πορτογαλικής Ομοσπονδίας. Οι Πορτογάλοι συνάδελφοι έχουν ξεκινήσει αντίστοιχες εφαρμογές από το 2003 και σήμερα λειτουργούν διάφορα συστήματα με κυριότερα α) το SISAAE (Αυτό που παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη) με το οποίο τρέχουν την εκτελεστική διαδικασία. β) Το PEPEX που αφορά τη φιλική είσπραξη απαιτήσεων έως 10.000 € και γ) το GEOPREDIAL που σχετίζεται με τον εντοπισμό, την ταυτοποίηση, συντήρηση και προστασία ακίνητης περιουσίας.

Ουσιαστικά το μοντέλο τους αποτελεί μια ψηφιακή παραλλαγή των δικών μας άρθρων 51 και 139, αφού αυτά τα συστήματα χρηματοδοτήθηκαν με ένα ποσοστό υπέρ της ομοσπονδίας σε κάθε πράξη των συναδέλφων, πλέον είναι ουσιαστικά αυτοχρηματοδοτούμενο και αποτελεί πηγή εσόδων για την ομοσπονδία, το δε πλεόνασμα των κερδών επιστρέφει στους χρήστες. Επίσης με βάση ένα ψηφιακό σύστημα, μέρος της ύλης διανέμεται αναλογικά στους συναδέλφους, ενώ για να αποφευχθούν φαινόμενα μονοπωλιακής διαχείρισης της ύλης υπάρχει πλαφόν στον μέγιστο αριθμό πράξεων που μπορεί να διεκπεραιώσει είτε μεμονωμένα ο Δικαστικός Επιμελητής, είτε εταιρεία ΔΕ. Βασικά στοιχεία της επιτυχίας του Πορτογαλικού Μοντέλου είναι:

  1. Το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των Πορτογάλων. Έχουν πτυχίο νομικής προηγούμενη εργασιακή εμπειρία τριών ετών ως Δικηγόροι και πρακτική άσκηση πλέον του έτους πριν γίνουν Δικαστικοί Επιμελητές.
  2. Αυστηρό πλαίσιο εποπτείας και ελέγχου και άτεγκτες πειθαρχικές διαδικασίες. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι τo σύστημα παρακολουθεί κάθε ενέργεια, καθενός συναδέλφου, υπάρχει ανεξάρτητη πειθαρχική επιτροπή ενώ η παύση από τον κλάδο είναι συχνότατη ποινή, η οποία έχει εφαρμοστεί μέχρι και σε πρώην πρόεδρο της ομοσπονδίας.
  3. Μεθοδικότητα και στοχοπροσήλωση στο σκοπό. Παρά την εναλλαγή Διοικήσεων από το 2003, ο τελικός στόχος της διαρκούς αναβάθμισης του κλάδου είναι θέσφατο χωρίς παρεκκλίσεις.

Το παράδοξο είναι ότι η παρουσία της Τρόικα στην Πορτογαλία ωφέλησε τον κλάδο κι έδωσε ώθηση στους σχεδιασμούς του. Όπως χαρακτηριστικά είχε απαντήσει ο Πορτογάλος Πρόεδρος σε σχετική ερώτηση του Αντιπροέδρου της ΟΔΕΕ Δημήτριου Τσιτσώνη σε αντίστοιχη συνάντηση στο περιθώριο του εαρινού συμβουλίου της ΔΕΔΕ στη Λισσαβόνα το 2016: “όσα δεν μας προωθούσε η κυβέρνηση μας τα πέρασε η Τρόικα.”

Αναμφισβήτητα είναι ένα μοντέλο που υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να περπατήσει στη χώρα μας, δεδομένων των πολλών ομοιοτήτων σε γεωγραφικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο των δύο χωρών. Η παρουσίαση του Πορτογάλου συναδέλφου προκάλεσε πληθώρα ερωτημάτων και φρονούμε ότι θα ήταν χρήσιμο να είχαμε προετοιμάσει καλύτερα τον καλεσμένο μας στο τι θα θέλαμε να ακούσουμε από αυτόν, αφού η αρχική του εισήγηση ήταν μια αναλυτική προβολή του τρόπου εργασίας τους στις ψηφιακές πλατφόρμες γεγονός που αρχικά “βραχυκύκλωσε” το κοινό και χρειάστηκε η παρέμβαση του Προέδρου της Ολομέλειας για να περιοριστεί σε πιο συγκεκριμένα ζητήματα. Στο βαθμό πάντως που του επέτρεψαν τα Αγγλικά του, έδωσε απαντήσεις σε κάθε ερώτηση που του τέθηκε.

Στο θέμα της Διοικητικής εκτέλεσης στην ηλεκτρονική εποχή, δε θα αρνηθούμε τη φιλότιμη προσπάθεια των εισηγητών κ. Χρήστου Βλάχου και της κ. Σταυρούλας Δοβανά, πιστεύουμε όμως ότι δεν επετεύχθη κάτι παραπάνω από ένα γενικόλογο ευχολόγιο στο ζήτημα της ψηφιακής εποχής στον ΚΕΔΕ και μια πρόταση του τύπου να συνεχίσει ο ήλιος να ανατέλλει από την Ανατολή (δηλαδή …… να γίνουμε μέρος του προβλήματος και με τη βοήθεια κάποιων τεχνικών συμβούλων περί τα ηλεκτρονικά, …., να διαμορφώσουμε άποψη και προτάσεις που να εξυπηρετούν το κοινό συμφέρον του κλάδου μας….) .

Ως ΠΡΟΣΥΔΕ δια του αντιπροσώπου μας Νικόλαου Αντωνίου, προτείναμε να προχωρήσει ο κλάδος σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές στη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας θα ενεργούνται οι επιδόσεις, κατασχέσεις και λοιπές πράξεις του ΚΕΔΕ, πρόταση που δυστυχώς δεν έτυχε της αποδοχής της πλειοψηφίας.

 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ

Με απαρέγκλιτη καταλυτική ημερομηνία ολοκλήρωσης την ολομέλεια του Οκτωβρίου ως ΠΡΟΣΥΔΕ προτείνουμε τις παρακάτω ενέργειες

  1. Την σύσταση ως τις αρχές Σεπτεμβρίου μιας διαπαραταξιακής ει δυνατόν ομάδας εργασίας, αποτελούμενης από νέους συναδέλφους με πιστοποιημένη γνώση των νέων τεχνολογιών (πτυχιούχοι πληροφορικής, μαθηματικοί, τεχνικοί Η/Υ) η οποία υπό τον συντονισμό μέλους της Εκτελεστικής Γραμματείας θα συνδράμουν στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης σε συνεργασία με το ΑΠΘ.
  2. Να γίνουν επαφές του κλάδου με το τμήμα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης με στόχο την διαλειτουργικότητα του συστήματος.
  3. Να εξεταστεί το ενδεχόμενο και οι δυνατότητες χρηματοδότησης του έργου από τα κονδύλια του τομεακού επιχειρησιακού πεδίου “Μεταρρύθμιση του Κράτους” – έργο Δικαιοσύνη – του ΕΣΠΑ.
  4. Να προσεχθούν ενδελεχώς οι λεπτομέρειες πίσω από τις οποίες κρύβεται ο διάβολος.
    Τμήμα της πρότασης που κατατέθηκε {(παρ. 4.2.1)…. θα «μεταβιβάζει» -μέσω της web εφαρμογής- το αίτημα σε άλλον ΔΕ, ο οποίος θα αναλαμβάνει τα επόμενα βήματα.} θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έως και φωτογραφικό υπέρ των μεγάλων γραφείων, παρακάμπτοντας έτσι την απευθείας ανάθεση, γεγονός που σχολιάστηκε ακόμα και από συμβούλους της συμπολίτευσης.
  5. Να ξεκινήσει μια προσπάθεια ενημέρωσης και εγρήγορσης των συναδέλφων.
    Πρακτικές χρονοτριβής, υποβάθμισης του θέματος, υποσχέσεις παραπομπής στις καλένδες και εφησυχασμού πρέπει να μπουν στο χρονοντούλαπο και εκεί να μείνουν.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Η Ψηφιακή εποχή δεν είναι ούτε ευχή, ούτε κατάρα, είναι η εξέλιξη κι αν ο κλάδος δεν καταφέρει να την ακολουθήσει, θα τεθεί στα παραδοσιακά επαγγέλματα που χάθηκαν πολύ συντομότερα από ότι θα θέλαμε να νομίζουμε.

Το νέο και το άγνωστο δημιουργούν συνήθως φοβίες. Ορισμένοι αποφεύγουν να αντιμετωπίσουν το νέο, δυσκολεύονται να ξεβολευτούν, νοσταλγούν το παρελθόν, αγκαλιάζοντας την παράδοση σαν σανίδα ψυχολογικής ασφάλειας. Αλλοι, όμως, προσπαθούν να τιθασεύσουν το νέο και άγνωστο με όπλο τη γνώση. Ο κλάδος , βεβαίως, έχει υποχρέωση να εξοπλίσει τον κάθε συνάδελφο με την απαραίτητη γνώση, καθώς επίσης να του παρέχει ασφάλεια και προστασία.

Ως ΠΡΟΣΥΔΕ θα στηρίξουμε κάθε θετική προσπάθεια της Διοίκησης του κλάδου προς αυτή την κατεύθυνση κι ευχόμαστε οι προτάσεις μας να συμπληρωθούν κι από πολλές περισσότερες από τους αντιπροσώπους , τους προέδρους των συλλόγων, τα διοικητικά συμβούλια, από κάθε συνάδελφο και τις λοιπές παρατάξεις, ευελπιστούμε δε η θερινή ραστώνη των ημερών να μην αποτελέσει τροχοπέδη για την πρόοδο την απαιτούμενων ενεργειών.

Για την ΠΡΟΣΥΔΕ

Οι αντιπρόσωποι

Μιχάλης Κανέλλος

 Νίκος Αντωνίου – Γιώργος Γρηγόρης – Χρήστος Μότσος

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΓΚΑΣ

Εντυπώσεις και προβληματισμοί από την έκτακτη ολομέλεια της Ομοσπονδίας μας

Συνάδελφοι με αφορμή την τελευταία έκτακτη ολομέλεια της ομοσπονδίας μας που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη και την οποία παρακολούθησα, θα ήθελα να επισημάνω μερικά σημεία, τα οποία, συμπερασματικά, μου επιβεβαιώνουν, ότι η ηγεσία του κλάδου μας δεν μπορεί ή δε θέλει να οδηγεί τις εξελίξεις αλλά υποχρεώνεται να τις ακολουθεί γιατί δυστυχώς δεν έχει προτάσεις και όραμα.
1. Το θέμα της ηλεκτρονικότητας και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής μας πιστοποίησης και της απόκτησης των ψηφιακών μας υπογραφών, ήταν ένα ζήτημα το οποίο είχε τεθεί από την ΠΡΟ.ΣΥ.Δ.Ε. από το έτος 2014.
Μέσα στα τρία αυτά χρόνια δεν έγινε τίποτα ουσιαστικό και φτάνουμε, εσπευσμένα, στον Ιούλιο του 2017, όπου τρέχουμε να προλάβουμε τις εξελίξεις επειδή ήμαστε υποχρεωμένοι πλέον ως τον Μάιο του 2018 να έχουμε πιστοποιηθεί ηλεκτρονικά!
Καλόπιστα λοιπόν ξεπερνώ την καθυστέρηση και περιμένω την άμεση υλοποίηση της πρότασης του εισηγητή, για την δημιουργία της σχετικής πλατφόρμας από φορέα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η οποία υπερψηφίστηκε μαζί με τον όρο που έθεσε η παράταξή μας τελευταία στιγμή και έγινε αποδεκτός, δηλαδή να μην ξεπεράσει η διαδικασία αυτή το κόστος των 600.000€.
Θεωρώ όμως μεγάλη παράλειψη της νέας ηγεσίας του κλάδου μας, ενάμιση χρόνο τώρα, να μην έχει προβλέψει ενναλακτικά, τουλάχιστον δύο ακόμα προτάσεις και να ήμαστε αναγκασμένοι, λόγω του περιορισμένου χρονικού περιθωρίου, να υπερψηφίσουμε τη μία και μοναδική!!!
Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι δεν έχει προβλεφθεί η συμβατότητα της εφαρμογής αυτής μελλοντικά με τα συστήματα του Δημοσίου, των Τραπεζών, του Κτηματολογίου, της Α.Α.Δ.Ε. καθώς και το κόστος σε περίπτωση επεκτασιμότητας του συστήματος.

2. Η παρουσίαση του Πορτογαλικού μοντέλου, από τον Πορτογάλο συνάδελφο μας, σχετικά με την πλατφόρμα που διαχειρίζεται η Ομοσπονδία τους και χρησιμοποιούν με επιτυχία τα τελευταία 14 χρόνια, η οποία έχει κοστίσει 14 εκατομμύρια ευρώ από την έναρξή της ως σήμερα, με χρόνο απόσβεσης τα 2 έτη, παρέχει τις εξής δυνατότητες:
 Προείσπραξη,
 Ηλεκτρονική επίδοση δικογράφων,
 Πρόσβαση σε αρχεία τραπεζών, δημοσία αρχεία και άντληση πληροφοριών για την περιουσιακή κατάσταση οφειλετών,
 Ηλεκτρονική δέσμευση – κατάσχεση οχημάτων,
 και πολλές άλλες εφαρμογές,
με έκανε να αναρωτηθώ: «Σε ποια σημεία διαφοροποιείται από την πρόταση της ΠΡΟ.ΣΥ.Δ.Ε. για πιστοποίηση της Ομοσπονδίας μας και την λειτουργία της ως διαχειριστικού φορέα του μητρώου μας, της ηλεκτρονικής πιστοποίησής μας, της διανομής του όγκου της δουλειάς μας, της προείσπραξης των αμοιβών μας, κλπ;» «Έχουμε λοιπόν στερέψει από ιδέες και όραμα για τον κλάδο ή απλώς είμαστε ανίκανοι;»
3. Τέλος θα αναφερθώ στην εισήγηση των Συναδέλφων κου Βλάχου και κας Δοβανά, σχετικά με τον Κ.Ε.Δ.Ε., στην οποία, αναρωτιέμαι ειλικρινά, αν υπήρχε κάποια πρόταση ή αν ήμουν τόσο κουρασμένος που δεν την κατάλαβα……..
Περιληπτικά οι Συνάδελφοι μας είπαν ότι πρέπει να είμαστε αρωγοί, της Α.Α.Δ.Ε. και των διαφόρων φορέων του Δημοσίου, στην είσπραξη των οφειλών ώστε να μην απωλέσουμε μερίδιο από την ύλη μας.
Εν συνεχεία όμως, όταν προτάθηκε, από τους αντιπροσώπους της ΠΡΟ.ΣΥ.Δ.Ε. στους εισηγητές, η δημιουργία πλατφόρμας, με διαχειριστή την Ομοσπονδία μας, για την ανάρτηση σε αυτήν κατασχέσεων με τη διαδικασία του Κ.Ε.Δ.Ε., ώστε να παρέχουμε διευκολύνσεις στο Δημόσιο, με αντάλλαγμα τη διαφύλαξη των αρμοδιοτήτων μας στην εκτελεστική διαδικασία του Δημοσίου, η απάντηση του κου Βλάχου ήταν «θα δούμε αργότερα»!!!

Ρωτάω λοιπόν:

«Πότε θα εκσυχρονισθεί ο Κ.Ε.Δ.Ε. και θα εναρμονισθεί με τον Κ.Πολ.Δ.;»

«Πότε θα είμαστε εμείς τα αποκλειστικά όργανα εκτέλεσης και όχι κάποιος υπάλληλος του Δημοσίου ώστε να κλείσει οριστικά κάθε παραθυράκι που μας παρακάμπτει;»
(βλέπε κατασχέσεις εις χείρας τρίτου σε τράπεζες από την Α.Α.Δ.Ε., μελλοντικά κατασχέσεις ενοικίων εις χείρας τρίτου με την θεσμοθέτηση της καταβολής αυτών υποχρεωτικά στον τραπεζικό λογαριασμό του εκμισθωτή καθώς και την ηλεκτρονική κατάσχεση μέσω κτηματολογίου).

«Πότε θα αλλάξει το αναχρονιστικό πρόγραμμα πλειστηριασμού που συντάσσει ο Προϊστάμενος και όχι εμείς;»

«Πότε θα αναπροσαρμοστούν οι αμοιβές μας σύμφωνα με το σημερινό κόστος εξόδων και θα απλοποιηθούν ώστε να μην χαραμίζουμε 24 ώρες για να συντάξουμε έναν πίνακα;»

«Πότε θα αλλάξει ο τρόπος πληρωμής στον Κ.ΕΔ.Ε., καταργώντας την γραφειοκρατική Υ.Δ.Ε. και όλες τις σχετικές φωτοτυπίες της δουλειάς μας ώστε να πληρωνόμαστε άμεσα ή να συμψηφίζονται οι αμοιβές μας;»

Δυστυχώς κύριοι εισηγητές χωρίς προτάσεις ουσιαστικές δεν πρόκειται ποτέ να εκσυχρονισθεί και να εναρμονισθεί ο Κ.Ε.Δ.Ε. με τον Κ.Πολ.Δ., αντιθέτως μένοντας αδρανείς συνέχεια θα έχουμε απώλεια ύλης.

Αυτά για προβληματισμό!!!

Με εκτίμηση,

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΓΚΑΣ
ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ
ΕΦΕΤΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ

-Η ηλεκτρονικότητα στην Ελληνική διακυβέρνηση αλλά και στην Δικαιοσύνη, τρέχει με γρήγορους ρυθμούς.
-Είναι όμως αναγκαίο, για τα σημερινά δεδομένα της Ελληνικής κρίσης?
-Δεν ξέρω, αυτό όμως που ξέρω, είναι ότι μέσα σ’ αυτήν την κρίση τεράστια κονδύλια Ελληνικά ή Ευρωπαϊκά, επενδύονται στην ηλεκτρονικότητα των Υπηρεσιών του Δημοσίου, και στην ευκολία και αμεσότητα του διαδικτύου.
-Όλα αυτά θα μας ωφελήσουν σαν κλάδο ?
-Μπορεί και όχι, σίγουρα θα μας ξεβολέψουν, θα μας πονοκεφαλιάσουν, θα μας κοστίσουν, και θα αλλάξουν άρδην την λειτουργία του επαγγέλματός μας.
-Αν τα παραβλέψουμε και μείνουμε εκτός της ηλεκτρονικότητας, θα έχουμε μέλλον σαν κλάδος ?
-Μάλλον όχι.

-Πάνω σ’ αυτούς τους συλλογισμούς, περίπου, πρέπει να κινήθηκε και η παραπάνω ολομέλεια της Ομοσπονδίας που μας περιγράφεις Μιχάλη, και καλώς και έγινε, όμως πώς ένα τόσο μα τόσο σοβαρό θέμα για την θέση του κλάδου, απέναντι στις προκλήσεις της νέας εποχής όπως προανάφερα, καταντά να γίνεται «εξυπηρέτηση» ορισμένων γραφείων συναδέλφων ή ορισμένων «εταιρειών».

-Και αναφέρομαι στο άρθρο σου, στο σημείο [ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ, στοιχείο 4. Να προσεχθούν ενδελεχώς οι λεπτομέρειες πίσω από τις οποίες κρύβεται ο διάβολος.
Τμήμα της πρότασης που κατατέθηκε {(παρ. 4.2.1)…. θα «μεταβιβάζει» -μέσω της web εφαρμογής- το αίτημα σε άλλον ΔΕ, ο οποίος θα αναλαμβάνει τα επόμενα βήματα.} θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έως και φωτογραφικό υπέρ των μεγάλων γραφείων, παρακάμπτοντας έτσι την απευθείας ανάθεση, γεγονός που σχολιάστηκε ακόμα και από συμβούλους της συμπολίτευσης.]

-Γιατί να γίνει η ανάθεση σε ένα πρώτο Δικαστικό Επιμελητή που μπορεί να μην είναι αρμόδιος και κατά τόπο ?

-Γιατί μετά αυτός να αναθέσει σε άλλον δεύτερο, να κάνει τα «επόμενα βήματα»?

-Ο πρώτος θα έχει κάνει «προηγούμενα βήματα» ? και ποια θα είναι αυτά ?

-Μήπως αυτά τα γνωστά. «Να σου στείλω έτοιμα τα πάντα να κάνεις την επίδοση, να μου δώσεις κάτι για τον κόπο μου» ? (ανάλογη υπόθεση απασχόλησε τον κλάδο πρόσφατα και τώρα μάλλον πάει να ξεχαστεί ……..!!! Σσσσσ……!!!)

-Καταρχήν το πρώτο βήμα θα είναι αυτός ο πρώτος να έχει συσσωρεύσει μεγάλο όγκο επιδόσεων, ώστε να μπορεί κατά βούληση στην συνέχεια να τις αναθέτει περαιτέρω………!

-Έτσι βλέπει η διοίκηση το μέλλον του κλάδου ? Πολλή δουλειά σε λίγους …….!!!!!

-Και αυτός που θα επιλεχθεί να κάνει τα «επόμενα βήματα», ο δεύτερος, πώς θα επιλεχθεί ?

Τι μου δίνεις να σου δώσω ?

Είναι ποταπό να έχουν κάποιοι κάνει την ανάγκη του άλλου, μπίζνα.

Και πολύ περισσότερο διοικούντες συνδικαλιστές να προσπαθούν τώρα σε τέτοια δεινή θέση που έχει περιέλθει ο κλάδος, και εν μέσω τόσο σοβαρών θεμάτων για το μέλλον του κλάδου, να εννοούν πράγματι ή και να αφήνουν να εννοηθούν τέτοιες μεθοδεύσεις.

Κλείνοντας θα ήθελα να μνημονεύσω μία ρήση του Λα Ροσφουκώ, Γάλλου συγγραφέα:

«Οι πονηριές και οι προδοσίες οφείλονται αποκλειστικά σε έλλειψη ικανότητας».

Και αφήνω όλους εσάς τους συναδέλφους να καταλήξετε στο δικό σας συμπέρασμα, για το αν η ανωτέρω «λεπτομέρεια – μεθόδευση», ήταν αποτέλεσμα πονηράδας, προδοσίας ή ελλείψεως ικανότητας………!

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Optionally add an image (JPEG only)